Campanie negativă de presă

Campanii Media

Aproape toate firmele importante şi toţi oamenii de afaceri relevanţi se confruntă la un moment dat cu o campanie negativă de presă. Fie că este vorba despre oameni de presă care doresc să "deschidă o discuţie" cu firma respectivă sau de o comandă a unui concurent, campania negativă este o realitate în România.  O campania negativă în România datorită costurilor relativ reduse pe care le presupune şi uşurinţei de a aduna informaţii tendenţioase despre aproape  oricine. Un astfel de eveniment poate avea efecte devastatoare pentru

oricine este vizat. Imaginea publică este terfelită, diferite autorităţi publice (fisc, poliţie, etc.) vin să verifice dacă cele prezentate în materialele de presă sunt reale şi îngreunează activitatea firmei, iar partenerii de afaceri pot deveni suspicioşi. 

Managementul riscului în astfel de momente este foarte important şi în general nu poate fi realizat de managerul "de pace" al unei organizaţii. Blackwater Communications are la dispoziţie mai mulţi manageri ai unor astfel de situaţii de risc mediatic. Sunt oameni care ştiu să compare fezabilitatea economică a unor anumite acţiuni, oameni care au experienţă în discuţiile cu jurnaliştii şi care, foarte important, pot să acceseze nivele superioare ale instituţiilor de presă implicate. 

Scopul unui manager de risc în cazul unei campanii negative de presă este acela de a minimiza efectele sau chiar de a stopa cu totul campania respectivă. De asemenea, un alt scop este acela de a se asigura că vinovaţii urmează să plătească. În acest sens trebuiesc urmate câteva proceduri speciale. 

În cadrul unui moment de atac mediatic este nevoie ca departamentul de Relaţii Publice să conlucreze aproape cu cel Juridic, deoarece majoritatea campaniilor de presă se termină în faţa instanţelor de judecată.