Relații Publice

Relațiile publice nu sunt chiar punctul forte al firmelor din România. Unele consideră că relațiile publice se referă la felul în care primesc facturile de la clienți, altele cred că o fată, un fax și un top de hârtie reprezintă maximul acestui domeniu. 

În realitate, PR-ul reprezintă „firewall-ul” companiei. Oprește atacurile din exterior și lasă să iasă numai ce trebuie din interior. PR-ul poate fi adaptat unei crize sau poate să fie un PR bun pe timp de pace. În general avem soluții pentru ambele categorii. 

Un exemplu de PR inexistent este cel al firmei HexiPharma care nu a avut nicio reacție în presă în timpul scandalului cu dezinfectanții contrafăcuți. Un exemplu de super-PR este cel al firmei Siveco care a trecut peste un scandal incredibil de corupție și acuzații pe bandă rulantă aproape fără să fie afectată. 

PR-ul întreține comunicarea companiei, menține vie imaginea unei firme chiar dacă aceasta nu are nevoie să-și promoveze produsele. 

Ai nevoie de PR și atunci când ești atacat de presă dar și cu mult timp înainte, atunci când trebuie să construiești relațiile necesare în presă pentru ca ipoteticele atacuri viitoare să nu fie devastatoare. 

Ai nevoie de PR pentru a menține vie comunicarea companiei pe rețelele de socializare și pentru a gestiona întrebările și cerințele publicului larg. 

Îți trebuie PR pentru a realiza o strategie de menținere a relațiilor cu partenerii de afaceri dar și pentru a spori aria de oameni de specialitate care cunosc date despre afacerea ta.