Protecția brandului

Nu există aproape nicio persoană de succes care să nu fi fost victima unei campanii negative de presă comandate de cineva sau apărută în urma unor evenimente necontrolabile. Fără o intervenție clară, firma sau persoana respectivă ar putea să sufere daune ireparabile. 

Intervenția se face atât pentru stopa o avalanșă de articole negative în presă cât și pentru a identifica, în cazul în care există, comanditarul respectivei campanii. 

Pentru oprirea unei campanii de presă și protecția brandului se folosesc metode de lobby sau instrumente legale. De multe ori acest tip de abordări sunt combinate uneori și asigură reacția în fața unui atac. 

În afară de situațiile de criză în care este nevoie de o intervenție rapidă și eficientă care implică mari costuri și o doză sporită de risc, brandul trebuie să fie întreținut și în perioadele de acalmie. Întreținerea relațiilor cu presa, studierea și modificarea continuă a politicilor de complience și testarea diferitelor sisteme de relaționare a companiei pot să reprezinte un fel de scut pentru protejarea brandului personal.